Διαδικτυακή Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση  

Βρείτε μας στο Facebook - Ενημερωθείτε για όλα τα νέα e learning προγράμματα Έχετε google plus; Ακολουθήστε μας και Ενημερωθείτε Ακολουθήστε μας στο twitter και Ενημερωθείτε για Θέματα και Ζητήματα σχετικά με:#BusinessManagement , #Πληροφορική και Δίκτυα, Ειδικότητες του Μέλλοντος, #Παιδαγωγικά, #Ψυχολογία , #Τουρισμό , #Υγεία Δείτε όλη τη νέα αρθρογραφία και πληροφορίες για νέα  e learning προγράμματα  στο blogspot  του e learning ΕΚΠΑ Ακολουθήστε μας linkedin


Συνεργασία E learning UOA με Επιχειρήσεις (Partners)

Εκπαιδευτικό Αντικείμενο

Ειδική Αγωγή
Ειδικές εκπτώσεις για Ανέργους (30%), Πολύτεκνους (20%), ΑΜΕΑ (20%), κατόχους Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων (30%), κ.α.

Ειδική Αγωγή

Αίτηση συμμετοχής
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων: 24/9/2017 – Έναρξη Μαθημάτων: 2/10/2017
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ειδική Αγωγή» εξετάζει τα ζητήματα της ειδικής αγωγής του παιδιού και την παροχή εξειδικευμένων γνώσεων για τα θέματα της Δυσλεξίας, των Μαθησιακών Δυσκολιών, των Διάχυτων Εκπαιδευτικών Αναγκών, του Συνδρόμου Άσπεργκερ, του Αυτισμού, των ατόμων με προβλήματα όρασης και ακοής και του συνδρόμου Down. Περιγράφονται οι εκπαιδευτικές ανάγκες και παρουσιάζονται παιδαγωγικές μέθοδοι κατάλληλες για το σχολείο και το σπίτι. Απαντάται το ερώτημα «Τι είναι ?ένα σχολείο για όλους?;» και εξετάζεται εάν και πώς λειτουργεί η συνεκπαίδευση στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα απευθύνεται σε επιστήμονες και επαγγελματίες του χώρου, καθώς και σε μη ειδικούς ή γονείς μαθητών που ενδιαφέρονται να αποκτήσουν σφαιρική ενημέρωση για τα ανωτέρω θέματα.

Τίτλος Προγράμματος
Διάρκεια
(μήνες)
Εκτιμώμενη
Διάρκεια
(ώρες)
Πιστωτικές
Μονάδες
ECVET
Τύπος
Πιστοποιη-
τικού
Μαθήματα
- Συμπλήρωμα
Πιστοποιητικού
-Οδηγός Σπουδών
Αίτηση
Συμμετοχής
Ακαδημαϊκός
Υπεύθυνος
Ειδική Αγωγή 4 100 8,33 Επιμόρφωσης Μαθήματα

-Συμπλήρωμα
πιστοποιητικού


-Οδηγός
σπουδών
Υποβολή
αίτησης
Φ. Πολυχρόνη




Πως διαμορφώνεται η ύλη του προγράμματος

ΜΑΘΗΜΑ - ΘΕΩΡΗΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΕΙΔΙΚΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - Ποια Άτομα εντάσσονται στην Κατηγορία Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιαστεί ο πρόσφατος νόμος σύμφωνα με τον οποίο γίνεται γνωστό ποια άτομα πρέπει να εντάσσονται στην κατηγορία μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Για πολλά χρόνια, το τοπίο γύρω από τις Ε.Ε.Α ήταν θολό. Ούτε οι εκπαιδευτικοί ούτε οι γονείς ήταν σε θέση να γνωρίζουν και να κρίνουν αν το παιδί είχε κάποια συγκεκριμένη Εκπαιδευτική Ανάγκη. Για να γίνει, λοιπόν, σωστή διάγνωση και αξιολόγηση υπάρχουν εξειδικευμένα κέντρα, τα ΚΕ.Δ.ΔΥ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Διδακτική Ενότητα 2: Δυσλεξία
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι να μας παρουσιάσει τους ορισμούς που έχουν δοθεί με το πέρασμα των χρόνων για το φαινόμενο της δυσλεξίας, και θα παρουσιαστούν οι διάφοροι τύποι της. Η δυσλεξία είναι η πιο συνηθισμένη μαθησιακή δυσκολία στα παιδιά. Θα δούμε τις πρώιμες προειδοποιητικές ενδείξεις, τα κύρια χαρακτηριστικά της, καθώς και τα αίτια που συμβάλλουν στη δημιουργία αυτού του τόσο πολύπλοκου φαινομένου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Διδακτική ενότητα 3: Μαθησιακές Δυσκολίες
Όταν διαγνωστεί ότι κάποιο παιδί έχει μαθησιακές δυσκολίες, στην αρχή μπορεί να φαίνεται τρομακτικό τόσο για το ίδιο το παιδί όσο και για τους γονείς αλλά και για τους εκπαιδευτικούς. Αλλά, πολλές φορές μια μαθησιακή δυσκολία δεν έχει να κάνει με τη νοημοσύνη ενός ατόμου. Πολλοί διάσημοι και επιτυχημένοι άνθρωποι, όπως ο Walt Disney, ο Alexander Graham Bell, και ο Winston Churchill, είχαν μαθησιακές δυσκολίες. Αυτό δεν τους εμπόδισε να διαπρέψουν ο καθένας στον είδος του. Στόχος αυτής ενότητας είναι να παρουσιάσει τι είναι οι μαθησιακές δυσκολίες αλλά και τα προβλήματα που, ενδεχομένως, τα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες αντιμετωπίζουν κατά την διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Διδακτική ενότητα 4: Διάχυτες εκπαιδευτικές ανάγκες
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να παρουσιάσει τον όρο Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές και να περιγράψει τα κύρια χαρακτηριστικά τους. Σε αυτή την ενότητα θα γίνει αναφορά στο σύνδρομο Rett και στο σύνδρομο Heller, και θα αναπτυχθούν τα συμπτώματα, τα στάδια και οι τρόποι διάγνωσης του συνδρόμου Rett.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 - Διδακτική ενότητα 5: Σύνδρομο Asperger
Το σύνδρομο Asperger είναι μια ηπιότερη αυτιστική διαταραχή. Τόσο το Asperger όσο και η αυτιστική διαταραχή είναι στην πραγματικότητα υποομάδες μιας μεγαλύτερης διαγνωστικής κατηγορίας. Αυτή η μεγαλύτερη κατηγορία ονομάζεται είτε Διάχυτες Αναπτυξιακές Διαταραχές είτε διαταραχή του αυτιστικού Φάσματος. Σε αυτή την ενότητα θα δούμε τι ακριβώς είναι το σύνδρομο Asperger, και τα αίτια, τα χαρακτηριστικά, καθώς και τα διαγνωστικά του κριτήρια.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 - Διδακτική ενότητα 6: Το φάσμα του Αυτισμού
Μέχρι πριν από μερικές δεκαετίες η αυτιστική διαταραχή συγχέονταν με την σχιζοφρένεια ή με άλλες ψυχωσικές διαταραχές, καθώς τα συμπτώματα που παρουσίαζαν τα αυτιστικά άτομα έμοιαζαν με τα συμπτώματα της σχιζοφρένειας. Στη συνέχεια θεωρήθηκε ως ένα είδος συναισθηματικής διαταραχής, ενώ μόλις στη δεκαετία του 1990 αναγνωρίστηκε ως αυτόνομη και ανεξάρτητη διαγνωστική κατηγορία. Σκοπός αυτή της ενότητας είναι να περιγράψει τα κύρια χαρακτηριστικά του αυτισμού, τα πιθανά αίτια και τη διάγνωση του το πώς και πότε, δηλαδή, μπορεί να γίνει η σωστή διάγνωση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 7 - Διδακτική ενότητα 7: Μαθητές με προβλήματα ακοής και όρασης
Η συγκεκριμένη διδακτική ενότητα εξετάζει δύο Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Αρχικά θα περιγραφούν οι βασικές αιτίες που προκαλούν τα προβλήματα ακοής καθώς και τα κριτήρια διάγνωσης [είναι σημαντικό να αναφέρουμε ότι η παιδική βαρηκοΐα στατιστικά εμφανίζεται στο 0,9 - 1,7 νεογνό ανά 100.000, ενώ στη χώρα μας κάθε χρόνο γεννιούνται 100 νεογνά με μεγάλου βαθμού βαρηκοΐα]. Μία άλλη εξίσου σημαντική εκπαιδευτική ανάγκη που θα παρουσιαστεί σε αυτή την ενότητα είναι η τύφλωση και τα προβλήματα όρασης. Πιο συγκεκριμένα, θα γίνει αναφορά στα αίτια που προκαλούν τα προβλήματα όρασης, καθώς και στα χαρακτηριστικά των παιδιών που αντιμετωπίζουν τέτοιου είδους προβλήματα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 8 - Διδακτική Ενότητα 8: Σύνδρομο Down
Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιαστεί το Σύνδρομο Down αλλά και τι είδους προβλήματα αντιμετωπίζουν τα παιδιά στο Σύνδρομο αυτό. Τα πράγματα για τα παιδιά με Σύνδρομο Down στην εποχή που διανύουμε είναι πολύ διαφορετικά από ότι πριν από δέκα ή δέκα-πέντε χρόνια. Είναι μέλη των οικογενειών τους αλλά μπορούν να γίνουν και ενεργά μέλη της κοινωνίας στην οποία ζουν (British Down's Syndrome Association).
ΜΑΘΗΜΑ - ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - Διδακτική Ενότητα 1: Στρατηγικές μελέτης για άτομα με Δυσλεξία
Η δυσλεξία μπορεί να διαγνωσθεί πολύ νωρίς, όταν ακόμα το παιδί είναι στις πρώτες τάξεις του δημοτικού. Αυτό, όπως καταλαβαίνουμε, είναι πολύ θετικό. Η έγκαιρη διάγνωση και παρέμβαση μπορούν να είναι πολύ αποτελεσματικές τόσο στην εκπαίδευση όσο και στην ψυχολογία του παιδιού. Πιο αναλυτικά, σε αυτή την ενότητα θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικοί τρόποι που μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά με δυσλεξία στην εκπαιδευτική διαδικασία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Διδακτική Ενότητα 2: Το φάσμα του Αυτισμού στα σχολεία
Τα άτομα με αυτισμό έχουν κυρίως δυσκολίες με την καθημερινή κοινωνική αλληλεπίδραση. Ενώ δεν υπάρχει καμία «θεραπεία» για τον αυτισμό, υπάρχουν διάφορες προσεγγίσεις στο σχολείο που οι εκπαιδευτικοί θα μπορούσαν να χρησιμοποιήσουν για να υποστηρίξουν τα παιδιά που ανήκουν στο φάσμα του Αυτισμού. Στη συγκεκριμένη ενότητα θα περιγραφούν κάποιοι από αυτούς τους τρόπους οι οποίοι μπορεί να γίνουν πολύ αποτελεσματικοί και αποδοτικοί.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Διδακτική Ενότητα 3: Εκπαιδευτικές μέθοδοι για άτομα με προβλήματα ακοής και όρασης
Η συγκεκριμένη διδακτική ενότητα εξετάζει δύο Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Αρχικά, θα περιγραφούν οι μέθοδοι εκπαίδευσης κωφών παιδιών. Οι πιο γνωστές είναι ο προφορισμός, η ολική επικοινωνία και στα τελευταία χρόνια η δίγλωσση προσέγγιση. Στη συνέχεια, θα περιγραφούν οι βασικές παιδαγωγικές αρχές προκειμένου να γίνει αποτελεσματικότερη η εκπαίδευση των μαθητών με προβλήματα όρασης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Διδακτική Ενότητα 4: Εκπαίδευση Παιδιών με Σύνδρομο Down
Αυτή η ενότητα εξετάζει εκπαιδευτικούς τρόπους που μπορούν να εφαρμοστούν την εκπαίδευση των παιδιών με Σύνδρομο Down. Τα παιδιά αυτά, εάν ακολουθηθεί η κατάλληλη εκπαίδευση, μπορούν να φτάσουν σε ικανοποιητικά επίπεδα αυτοεξυπηρέτησης και κοινωνικών δεξιοτήτων. Επιπλέον, μπορούν να μάθουν να διαβάζουν, και μάλιστα σε μικρή ηλικία, να μάθουν να γράφουν αλλά και να μετρούν (British Down's Syndrome Association).
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 - Διδακτική Ενότητα 5: Είναι το διδακτικό προσωπικό αρκετά ειδικευμένο για να βοηθήσει στην ένταξη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες;
Η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών στην Ελλάδα έχουν ελλείψεις όσον αφορά την εκπαίδευση των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Μόλις τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει προκύψει ένα επαναλαμβανόμενο θέμα στην κοινωνία, αφού εκφράστηκαν έντονες ανησυχίες από τους μαθητές και τις οικογένειές τους σχετικά με την ετοιμότητα των σχολείων και της κυβέρνησης να ανταποκριθούν στις ανάγκες των παιδιών, των νέων και των ενηλίκων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Αυτή η ενότητα εξετάζει κατά πόσο οι εκπαιδευτικοί είναι έτοιμοι να ανταποκριθούν στις ανάγκες όλων των μαθητών στην τάξη.
ΜΑΘΗΜΑ - ΕΝΑ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - Διδακτική Ενότητα 1: Η Συνεκπαίδευση στην Ελλάδα
Ένα Σχολείο για Όλους είναι ένα όραμα που προωθείται από όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες εδώ και πολλά χρόνια. Πρόσφατα γίνεται προσπάθεια και από την Ελλάδα να δημιουργήσει εκπαιδευτικά περιβάλλοντα που θα μπορούν να συνυπάρχουν και να συνεκπαιδεύονται όλα τα παιδιά. Σήμερα, μετά από την διακήρυξη της Σαλαμάνκα (1994), η παιδαγωγική συζήτηση έχει μετατοπιστεί από την πρόταση της ένταξης (integration) σε αυτήν της συνεκπαίδευσης (inclusion) των μαθητών με και χωρίς ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε «ένα σχολείο για όλους» {Χάρτα του Λουξεμβούργου (1996) (Watkins 2003)}
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Διδακτική Ενότητα 2: Φιλοσοφία της Συνεκπαίδευσης
Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιαστεί η φιλοσοφία της συνεκπαίδευσης γενικά. Η συνεκπαίδευση έχει για μεγάλο χρονικό διάστημα κινήσει το ενδιαφέρον των κυβερνήσεων σε όλο τον κόσμο. Βασίζεται στην έννοια «Εκπαίδευση για όλους» (UNESCO, 2005) που θα πρέπει να αποσκοπεί στη διασφάλιση μιας ισορροπημένης, διαφοροποιημένης, ουσιαστικής και ευχάριστης εκπαίδευσης για όλα τα παιδιά και πάνω απ’ όλα για τα παιδιά που περιγράφονται ως άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Διδακτική Ενότητα 3: Συνεκπαίδευση και Υψηλές Επιδόσεις για Όλους
Η διδακτική ενότητα περιγράφει πώς γίνεται να επιτύχουμε συνεκπαίδευση για όλα τα παιδιά και πώς γίνεται να μην πέσουν οι επιδόσεις των υπόλοιπων παιδιών μέσα στην τάξη. Πρέπει να βρεθούν τρόποι προκειμένου να συνυπάρχουν όλα τα παιδιά στην ίδια τάξη αλλά ταυτόχρονα οι επιδόσεις όλων να είναι καλές.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Διδακτική Ενότητα 4: Μπορεί η Ένταξη σε μια Ενιαία Τάξη να Πραγματοποιηθεί για Όλα τα Άτομα;
Μπορεί η συνεκπαίδευση να λειτουργήσει για όλα τα παιδιά; Με αυτό το ερώτημα θα ασχοληθούμε σε αυτή την ενότητα: Κατά πόσο είναι εφικτό το μοντέλο της συνεκπαίδευσης και της ένταξης όλων των παιδιών σε μια τάξη, ανεξάρτητα από τις δυσκολίες που ενδεχομένως παρουσιάζουν.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 - Διδακτική Ενότητα 5: Εκπαιδευτικοί τρόποι για την ένταξη των μαθητών με Ε.Ε.Α. σε γενική τάξη
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι να παρουσιάσει εκπαιδευτικούς τρόπους προκειμένου τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες να μπορέσουν να ενταχθούν στη γενική τάξη. Σίγουρα υπάρχουν πολλά προβλήματα και δεν είναι μια εύκολη διαδικασία, αλλά αξίζει να γίνει μια προσπάθεια προς αυτή την κατεύθυνση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 - Διδακτική Ενότητα 6: Ειδικά η Γενικά Σχολεία;
Από τη στιγμή που ο όρος συνεκπαίδευση (όλα τα παιδιά σε μια τάξη ανεξαρτήτως εκπαιδευτικής ανάγκης) έγινε ευρέως γνωστός έχει προκύψει ένα ερώτημα: Ειδικά η γενικά σχολεία; Δηλαδή, εάν τα ειδικά σχολεία διακόψουν τη λειτουργία τους θα είναι ένας ενθαρρυντικός παράγοντας για την συνεκπαίδευση ή θα ήταν μια καταστροφή για το εκπαιδευτικό σύστημα; Σε αυτή την ενότητα θα παρουσιαστεί εκτενώς αυτό το δίλημμα.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 7 - Διδακτική Ενότητα 7: Γονείς παιδιών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες
Η συγκεκριμένη ενότητα θα ασχοληθεί με τους γονείς των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Είναι αναμφισβήτητο ότι οι γονείς παίζουν τον πιο σημαντικό ρόλο στην ζωή των παιδιών τους. Πάντα επιζητούν να παίρνουν αποφάσεις με γνώμονα το καλύτερο για τα παιδιά τους. Οι σύγχρονες μελέτες δείχνουν τη δύναμη που έχουν οι γονείς στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Συχνά, όμως, αντιμετωπίζουν πολλά ερωτήματα και διλήμματα -όπως για παράδειγμα ποιο είναι το πιο κατάλληλο περιβάλλον για να εκπαιδευτούν τα παιδιά τους.

Επιστροφή

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

E learning ΕΚΠΑ  Πανεπιστήμιο Αθηνών - Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
E-Learning Πανεπιστήμιο Αθηνών E-Learning Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ (Κ.Δ.Β.Μ.- Ε.Κ.Π.Α.)
Π.Ε. Πετράκης

Διεύθυνση: Σταδίου 5, T.K. 10562, Αθήνα

e-mail: elearn-secretariat@elke.uoa.gr Τηλέφωνα: 2103689354 , 2103689381

Copyright 2014
 

ΙΕΣΟΕΛ - e learning ΕΚΠΑ | Προγράμματα στη Λογιστική και Ελεγκτική

E learning Κατευθύνσεις Προγράμματων

Νέα γενιά e learning προγραμμάτων | Εκμάθηση Λογισμικών Προγραμμάτων και Πρακτική Εφαρμογή

 

 

 

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για την καλύτερη εμπειρία σας κατά την πλοήγηση στην ιστοσελίδα μας.
Όταν χρησιμοποιείτε τον ιστότοπό μας αποδέχεστε τη χρήση των cookies στο browser σας. Μάθετε περισσότερα για τη χρήση των cookies πατώντας εδώ.