Διαδικτυακή Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση  

Βρείτε μας στο Facebook - Ενημερωθείτε για όλα τα νέα e learning προγράμματα Έχετε google plus; Ακολουθήστε μας και Ενημερωθείτε Ακολουθήστε μας στο twitter και Ενημερωθείτε για Θέματα και Ζητήματα σχετικά με:#BusinessManagement , #Πληροφορική και Δίκτυα, Ειδικότητες του Μέλλοντος, #Παιδαγωγικά, #Ψυχολογία , #Τουρισμό , #Υγεία Δείτε όλη τη νέα αρθρογραφία και πληροφορίες για νέα  e learning προγράμματα  στο blogspot  του e learning ΕΚΠΑ Ακολουθήστε μας linkedin


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Συνεργασία E learning UOA με Επιχειρήσεις (Partners)

Εκπαιδευτικό Αντικείμενο

Διαχείριση Συναισθηματικού, Ψυχικού Τραύματος
Ειδικές εκπτώσεις για Ανέργους (30%), Πολύτεκνους (20%), ΑΜΕΑ (20%), κατόχους Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων (30%), κ.α.

Διαχείριση Συναισθηματικού, Ψυχικού Τραύματος

Αίτηση συμμετοχής
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων: 5/6/2017 – Έναρξη Μαθημάτων: 12/6/2017
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διαχείριση Συναισθηματικού, Ψυχικού Τραύματος» έχει ως στόχο την παροχή υψηλού επιπέδου επιμόρφωσης και κατάρτισης γύρω από το συγκεκριμένο θέμα, τόσο σε θεωρητικό επίπεδο, όσο και σε επίπεδο πρακτικών δεξιοτήτων. Με χρήση στοιχείων και αναφορών από διαφορετικές ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις, αλλά και την παροχή υλικού από τη θεωρία της παρέμβασης κρίσεων, ο εκπαιδευόμενος θα μπορέσει να αντλήσει σημαντικές πληροφορίες από μια πλούσια δεξαμενή θεματολογίας, ώστε να είναι σε θέση να αναγνωρίζει την ύπαρξη συναισθηματικού και ψυχικού τραύματος, να το αξιολογεί και τελικά να το αντιμετωπίζει θεραπευτικά. Το παρόν πρόγραμμα απευθύνεται σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας, εκπαιδευτικούς, γονείς που βρίσκονται αντιμέτωποι με τέτοια κρίσιμα γεγονότα, αλλά και σε όποιον επιθυμεί να κατανοήσει και να αντιμετωπίσει το συναισθηματικό και ψυχικό τραύμα.

Τίτλος Προγράμματος
Διάρκεια
(μήνες)
Εκτιμώμενη
Διάρκεια
(ώρες)
Πιστωτικές
Μονάδες
ECVET
Τύπος
Πιστοποιη-
τικού
Μαθήματα
- Συμπλήρωμα
Πιστοποιητικού
-Οδηγός Σπουδών
Αίτηση
Συμμετοχής
Ακαδημαϊκός
Υπεύθυνος
Διαχείριση Συναισθηματικού, Ψυχικού Τραύματος 4 110 9,17 Επιμόρφωσης Μαθήματα

-Συμπλήρωμα
πιστοποιητικού


-Οδηγός
σπουδών
Υποβολή
αίτησης
Ε. Λαζαράτου




Πως διαμορφώνεται η ύλη του προγράμματος

ΜΑΘΗΜΑ - Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΨΥΧΙΚΟΥ ΤΡΑΥΜΑΤΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - Η έννοια και οι μορφές του συναισθηματικού και ψυχικού τραύματος
Κεντρικός άξονας της πρώτης διδακτικής ενότητας αποτελεί η έννοια του συναισθηματικού και ψυχικού τραύματος, ενός εσωτερικού ρήγματος, δηλαδή, που οφείλεται σε εξαιρετικής έντασης στρεσογόνα γεγονότα, τα οποία το άτομο δεν μπορεί να επεξεργαστεί ψυχικά. Περιγράφονται οι διάφορες εμπειρίες που μπορεί να δημιουργήσουν ένα ψυχικό τραύμα, είτε αναφερόμαστε σε ενήλικες, είτε σε παιδιά και έφηβους, ενώ γίνεται και μια αναφορά στην ιστορία της έννοιας του συναισθηματικού τραύματος. Στόχος είναι να δημιουργηθεί ένα σαφές εννοιολογικό πλαίσιο μέσα στο οποίο θα κινηθούν όλες οι επόμενες διδακτικές ενότητες του προγράμματος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Επιπτώσεις του συναισθηματικού και ψυχικού τραυματος
Σκοπός της διδακτικής αυτής ενότητας είναι να παρουσιάσει τις επιπτώσεις του συναισθηματικού και ψυχικού τραύματος, σε όλα τα επίπεδα που αυτές συναντώνται (ατομικό, διαπροσωπικό, διαγενεολογικό), ώστε να γίνει κατανοητή η διάσταση που μπορεί να έχει ένα ψυχικό τραύμα στη ζωή ενός ανθρώπου και μιας οικογένειας. Περιγράφονται οι αρχικές αντιδράσεις σε ένα τραυματικό γεγονός, με έμφαση στις αναμενόμενες για κάθε ηλικιακό στάδιο, ενώ στη συνέχεια σκιαγραφούνται οι πιο συχνές μακροπρόθεσμες συνέπειες, οι οποίες έχουν συνδεθεί με σοβαρότερες ψυχικές και σωματικές δυσλειτουργίες.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Διαταραχή Μετατραυματικού Στρες
Σκοπός της παρούσας ενότητας είναι η αναλυτική παρουσίαση και μελέτη της Διαταραχής Μετατραυματικού Στρες, με ειδικές επισημάνσεις στις ιδιαιτερότητες της διαταραχής στην παιδική ηλικία. Παρουσιάζεται η κλινική εικόνα της διαταραχής, παρατίθενται τα κριτήρια διάγνωσης σύμφωνα με τα ταξινομικά συστήματα και αναλύονται οι δυσκολίες προσδιορισμού κριτηρίων στην ειδική περίπτωση του παιδικού τραύματος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Θεραπευτικές παρεμβάσεις στο ψυχικό τραύμα (Α)
Η συγκεκριμένη ενότητα επιχειρεί την ανάλυση των παραμέτρων γύρω από τις θεραπευτικές παρεμβάσεις που εφαρμόζονται για την αποτελεσματική διαχείριση των συναισθηματικών τραυμάτων, είτε αφορούν γεγονότα του πρόσφατου παρελθόντος, είτε τραυματικές εμπειρίες της παιδικής ηλικίας. Στόχος της ενότητας είναι να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι τις πολλαπλές επιλογές που υπάρχουν για την αντιμετώπιση των ψυχικών τραυμάτων και να είναι σε θέση να επιλέξουν την κατάλληλη μέθοδο, ανάλογα με τα δεδομένα της κάθε περίπτωσης.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 - Θεραπευτικές παρεμβάσεις στο ψυχικό τραύμα (Β) : Η ΜΕΘΟΔΟΣ EMDR
Αντικείμενο της παρούσας ενότητας είναι η περιγραφή της μεθόδου EMDR (Απευαισθητοποίηση και Επανεπεξεργασία μέσω οφθαλμικών Κινήσεων), μιας πρωτοποριακής μεθόδου ψυχοθεραπείας που εφαρμόζεται στην αντιμετώπιση του τραύματος. Περιγράφεται η φιλοσοφία της μεθόδου, η οποία συνδυάζει στοιχεία από διάφορες ψυχοθεραπευτικές προσεγγίσεις, και παρουσιάζονται τα στάδια της δομημένης θεραπευτικής διαδικασίας που ακολουθείται μέσα από συγκεκριμένα θεραπευτικά πρωτόκολλα. Μέσα από θεωρητικές αναφορές, αλλά και την παρουσίαση κλινικών περιστατικών, ο εκπαιδευόμενος θα εισαχθεί στην εξειδικευμένη αυτή μέθοδο, κατανοώντας έτσι ακόμα περισσότερο τις πολλαπλές διαστάσεις ενός ψυχικού τραύματος.
ΜΑΘΗΜΑ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΠΑΙΔΙΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΣΕ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΚΡΙΣΕΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - Όταν οι κρίσεις οδηγούν σε συναισθηματικό και ψυχικό τραύμα
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη του φαινομένου της ψυχολογικής κρίσης, οι οποίες συχνά οδηγούν στην εμφάνιση συναισθηματικών τραυμάτων. Αρχικά, ορίζεται λεπτομερώς η έννοια της ψυχολογικής κρίσης και περιγράφονται τα είδη και οι μορφές που μπορεί να λάβει, ενώ στη συνέχεια αναλύονται οι συνέπειες στον ψυχισμό ενός ατόμου. Στόχος είναι να κατανοήσουν οι εκπαιδευόμενοι τις πολύπλοκες διαστάσεις στην αναγνώριση και το χειρισμό μιας κατάστασης κρίσης, ώστε να είναι σε θέση να τη διαχειριστούν αποτελεσματικά και να μειώσουν, όσο είναι εφικτό, τις τραυματικές συνέπειες της.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Ψυχολογικές διαστάσεις της κρίσης
Στην ενότητα αυτή επιδιώκεται ο περαιτέρω εμπλουτισμός των γνώσεων των εκπαιδευόμενων σχετικά με τις ψυχολογικές διαστάσεις της κρίσης. Αναφέρονται οι πολλαπλοί παράγοντες που διαμορφώνουν την απάντηση ενός ατόμου στο τραυματικό γεγονός, με αναλυτική περιγραφή των εννοιών της ευαλωτότητας και της ψυχικής ανθεκτικότητας σε καταστάσεις κρίσεων, ενώ προσδιορίζονται και οι συνήθεις στρατηγικές που χρησιμοποιούν οι ενήλικες και τα παιδιά όταν έρχονται αντιμέτωποι με τραυματικά περιστατικά.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Παρέμβαση στη ψυχολογική κρίση : Βασικές αρχές και παράγοντες αλλαγής
Η συγκεκριμένη ενότητα επικεντρώνεται στις αποτελεσματικές παρεμβάσεις που μπορούν να εφαρμοστούν σε περιπτώσεις ψυχολογικών κρίσεων. Συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι σύγχρονοι τρόποι παρέμβασης στην κρίση και τα βασικά χαρακτηριστικά τους, με έμφαση στις γενικές αρχές και τους στόχους της συμβουλευτικής σε τέτοιες περιπτώσεις. Περιγράφονται επιλεγμένες τεχνικές-στρατηγικές που μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορα είδη σχέσεων, ενώ εξετάζονται και οι απαιτούμενες δεξιότητες που πρέπει να κατέχει ο ειδικός προκειμένου να οδηγηθεί σε μια αποτελεσματική παρέμβαση.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Διαχείριση τραυματικών κρίσεων στη σχολική κοινότητα
Στόχος της ενότητας είναι να σκιαγραφηθούν τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά που ενέχει η διαχείριση τραυματικών κρίσεων στη σχολική κοινότητα, με σκοπό την προετοιμασία των σημαντικών ενηλίκων (εκπαιδευτικών, γονέων, ειδικών ψυχικής υγείας), προκειμένου να είναι σε θέση να παρέμβουν αποτελεσματικά. Μέσα από θεωρητική ανάλυση και περιγραφή συγκεκριμένων μοντέλων πρόληψης και παρέμβασης διαχείρισης κρίσεων στο σχολικό πλαίσιο, δίνονται κατευθυντήριες οδηγίες και συμβουλές για την εφαρμογή συγκεκριμένων σχεδίων δράσης σε όλα τα στάδια μιας τέτοιας κρίσης.
ΜΑΘΗΜΑ - ΚΑΚΟΠΟΙΗΣΗ: ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΝΕΠΙΛΥΤΩΝ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΤΡΑΥΜΑΤΩΝ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - Κακοποίηση και ψυχικό τραύμα
Έχει πλέον διαφανεί ότι η κακοποίηση, σε όποια της μορφή, συνδέεται με μακροπρόθεσμες συνέπειες, που επηρεάζουν και την μετέπειτα ζωή ενός παιδιού, μετατρέποντάς το σε έναν ενήλικα που αντιμετωπίζει δυσκολίες σε διάφορες σημαντικές πτυχές της ζωής του. Σκοπός της συγκεκριμένης ενότητας είναι η παρουσίαση του φαινομένου του ψυχικού τραύματος λόγω κακοποίησης, κυρίως στη παιδική ηλικία, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να εξοικειωθούν με τις πολύπλοκες διαστάσεις του, ενώ δίνεται έμφαση σε θεραπευτικές τεχνικές που εφαρμόζονται για την διαχείριση τέτοιων ανεπίλυτων παιδικών τραυμάτων.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Διαχείριση του τραύματος της σεξουαλικής κακοποίησης
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη του φαινομένου της σεξουαλικής κακοποίησης και του ψυχικού τραύματος που προκαλεί μια τέτοια εμπειρία. Αρχικά, περιγράφονται οι μορφές σεξουαλικής κακοποίησης, δίνεται ο ορισμός και τα χαρακτηριστικά τους, ενώ στη συνέχεια δίνεται έμφαση στους τρόπους διαχείρισης ενός τέτοιου συναισθηματικού τραύματος. Συγκεκριμένα, προτείνονται διάφορες θεραπευτικές τεχνικές, οι οποίες στοχεύουν στην αντιμετώπιση του τραύματος από σεξουαλική κακοποίηση, ώστε ο εκπαιδευόμενος να αποκτήσει μια γνώση για τις δυνατότητες θεραπευτικής επεξεργασίας του.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Ενδοσχολική βία και συναισθηματικό τραύμα
Αντικείμενο της παρούσας ενότητας είναι η παρουσίαση του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας και του συναισθηματικού τραύματος που μπορεί να δημιουργήσει. Αναλύονται οι μορφές που μπορεί να πάρει ο σχολικός εκφοβισμός (bullying), η επιδημιολογία του φαινομένου, το προφίλ των δραστών και των θυμάτων, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις ψυχοκοινωνικές επιπτώσεις που έχουν τέτοια φαινόμενα. Βασικός στόχος της ενότητας είναι η εκπαίδευση σε στρατηγικές και τεχνικές πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας και τριτοβάθμιας πρόληψης, που μπορούν να εφαρμόσουν γονείς, εκπαιδευτικοί και ειδικοί ψυχικής υγείας για να αντιμετωπίσουν το φαινόμενο και να διαχειριστούν με τον πιο αποτελεσματικό τρόπο τις ψυχικές συνέπειες του.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Στρατηγικές αυτοβοήθειας για την αντιμετώπιση του παιδικού τραύματος της κακοποίησης
Τα θέματα που αναπτύσσονται στη παρούσα ενότητα αναφέρονται σε συγκεκριμένες στρατηγικές αυτοβοήθειας για την αντιμετώπιση του παιδικού τραύματος της κακοποίησης, όπως αυτές έχουν προταθεί από θεραπευτικά μοντέλα της Γνωσιακής – Συμπεριφορικής προσέγγισης. Αν και τα μοντέλα αυτά αρχικά σχεδιάστηκαν σαν μια θεραπεία ελεγχόμενη από θεραπευτή, στη συνέχεια οι αρχές και η δομή τους έχουν προσαρμοστεί και για αυτοθεραπεία. Οι εκπαιδευόμενοι θα έχουν την ευκαιρία να γνωρίσουν τεχνικές διαχείρισης συναισθημάτων, στρατηγικές αντιμετώπισης των δύσκολων αναμνήσεων από το παιδικό και όχι μόνο τραύμα, καθώς και τρόπους επεξεργασίας των σημαντικών θεμάτων.
ΜΑΘΗΜΑ - ΠΑΙΔΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΑ ΜΕ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΤΗΣ ΑΠΩΛΕΙΑΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - Η χρόνια ασθένεια ως τραυματική κρίση μιας οικογένειας
Η χρόνια ασθένεια συγκαταλέγεται στα γεγονότα εκείνα που μπορεί να οδηγήσουν στον ψυχικό τραυματισμό τόσο των ενηλίκων, όσο και των παιδιών και εφήβων. Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η μελέτη των ψυχοκοινωνικών επιπτώσεων μιας χρόνιας ασθένειας και η αντιμετώπισή τους μέσα από ένα ολοκληρωμένο σύστημα παρέμβασης που εστιάζεται τόσο στο παιδί, όσο και στο οικογενειακό και εκπαιδευτικό πλαίσιο.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Ενήλικες και παιδιά αντιμέτωποι με το θάνατο αγαπημένων προσώπων
Η διεργασία του πένθους συνιστά διαδικασία ζωής, την οποία όλοι οι άνθρωποι καλούνται κάποια στιγμή να βιώσουν. Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι η κατανόηση της διαδικασίας του πένθους και των παραγόντων που διαμορφώνουν την προσωπική αντίδραση του ατόμου όσον αφορά αυτή τη διαδικασία. Αρχικά, αναφέρονται τα φυσιολογικά στάδια και τα χαρακτηριστικά του πένθους και της απώλειας, όπως και οι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν τη φυσιολογική αυτή διαδικασία της ζωής. Στη συνέχεια περιγράφονται οι παράγοντες οι οποίοι επηρεάζουν την προσωπική αντίδραση του ατόμου απέναντι στην απώλεια, οι παράγοντες που βοηθούν στην αποτελεσματικότερη αντιμετώπισή της, αλλά και οι παράγοντες που τη δυσχεραίνουν με συνέπεια την εμφάνιση ψυχολογικών δυσκολιών. Τέλος, εξετάζονται ψυχοθεραπευτικές παρεμβάσεις που έχουν σχεδιαστεί για τη διαχείριση του πένθους.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Στηρίζοντας το παιδί που θρηνεί
Σκοπός της διδακτικής αυτής ενότητας είναι η εκπαίδευση σε τρόπους στήριξης ενός παιδιού που θρηνεί, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να είναι σε θέση να κατανοήσουν καλύτερα τις αντιδράσεις και τις ανάγκες του στη δύσκολη αυτή περίοδο που διανύει. Περιγράφονται οι ιδιαιτερότητες στην κατανόηση της έννοιας του θανάτου στα διάφορα στάδια της παιδικής ηλικίας και παρουσιάζονται οι ομοιότητες και οι διαφορές στον τρόπο που θρηνεί ένα παιδί από ότι ένας ενήλικας, με επισήμανση στις ενδείξεις που θα πρέπει να μας ανησυχούν. Αναλύονται διεξοδικά οι ανάγκες ενός παιδιού που αντιμετωπίζει μια σοβαρή απώλεια και υποδεικνύονται τρόποι διαχείρισης όλων των ειδικών θεμάτων, όπως είναι η ενημέρωση του παιδιού για το γεγονός, η ενθάρρυνση της έκφρασης συναισθημάτων, η διατήρηση της ανάμνησης και η προώθηση της σταθερότητας σε μια οικογένεια.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Αντιμετωπίζοντας το πένθος και την απώλεια στο σχολείο
Στην ενότητα αυτή επιδιώκεται ο περαιτέρω εμπλουτισμός των γνώσεων των εκπαιδευόμενων σχετικά με τη διαχείριση του πένθους στο σχολικό πλαίσιο. Συχνά οι εκπαιδευτικοί διστάζουν να αναφερθούν σε θέματα απώλειας κάθε φορά που το γεγονός του θανάτου επηρεάζει άμεσα (θάνατος αγαπημένου προσώπου) ή έμμεσα (φυσικές καταστροφές/δυστυχήματα) τη ζωή ενός μαθητή. Όμως, η αμηχανία αυτή στερεί από τα παιδιά τη δυνατότητα να βοηθηθούν για να ξεπεράσουν ένα τόσο σοβαρό τραύμα. Σκοπός της ενότητας είναι να απαντηθούν ερωτήματα, όπως με ποιο τρόπο πρέπει να αντιδρούν οι εκπαιδευτικοί στις συμπεριφορές ή τις ερωτήσεις των παιδιών, καθώς και ποια είναι εκείνα τα κλινικά χαρακτηριστικά που δείχνουν τα ψυχικές δυσκολίες των παιδιών, με τελικό στόχο να είναι σε θέση οι εκπαιδευόμενοι να φέρουν το παιδί σε επαφή με το τελευταίο στάδιο του βιολογικού κύκλου και να συμβάλλουν στην αποδοχή, εκ μέρους του παιδιού, όλων των συναισθημάτων που προκαλεί η απώλεια, η θλίψη και το πένθος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 - "Το Δέντρο της Ζωής": Μια αφηγηματική προσέγγιση για την διαχείριση του τραύματος της απώλειας
Κεντρικό άξονα της συγκεκριμένης διδακτικής ενότητας αποτελεί η προσέγγιση του «Δέντρου της Ζωής», μια συλλογική αφηγηματική μέθοδο, η οποία αναπτύχθηκε ως απάντηση στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν τα παιδιά που έχουν υποστεί κάποια τραυματική εμπειρία ή απώλεια. Στόχος της μεθόδου είναι να μπορέσει το τραυματισμένο παιδί να διαχειριστεί τις συνέπειες του τραύματος που βίωσε και να φέρει στο φως δεξιότητες και γνώσεις που μπορούν να αυξήσουν την επαφή με τον εαυτό και τους σημαντικούς άλλους. Περιγράφονται αναλυτικά τα στάδια της μεθόδου στην κλασσική της μορφή, ενώ παρουσιάζονται και κάποιες παραλλαγές της.
ΜΑΘΗΜΑ - ΕΠΟΥΛΩΝΟΝΤΑΣ ΤΟ ΤΡΑΥΜΑ ΕΝΟΣ ΔΙΑΖΥΓΙΟΥ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - Το διαζύγιο ως τραυματικό γεγονός
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι να αποσαφηνιστεί η συνθήκη του διαζυγίου ως μια κατάσταση κρίσης στην οικογένεια, που δεν αφήνει ανεπηρέαστο κανένα μέλος της. Συγκεκριμένα, προβάλλονται οι δυναμικές και οι αλληλεπιδράσεις εντός της οικογένειας στην περίπτωση ενός χωρισμού και οι επιπτώσεις στον ψυχισμό των μελών, όταν η διαχείριση των θεμάτων που ανακύπτουν οδηγεί σε συναισθηματικό τραυματισμό.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Παιδί και διαζύγιο: Άγχος εγκατάλειψης και ψυχικό τραύμα
Αντικείμενο αυτής της ενότητας αποτελεί η διερεύνηση των αντιδράσεων και των συναισθημάτων των παιδιών στο χωρισμό των γονιών τους, ανάλογα με την ηλικία και την ιδιοσυγκρασία τους. Παρουσιάζεται διεξοδικά το άγχος της εγκατάλειψης που κάποια παιδιά βιώνουν, το οποίο έχει συνδεθεί με συγκεκριμένες συμπεριφορές που μπορεί να εμφανιστούν στις διάφορες φάσεις ενός διαζυγίου, ενώ δίνεται έμφαση στην ανάδειξη τρόπων και μεθόδων, ώστε οι γονείς να αποκτήσουν κάποιες δεξιότητες σε σχέση με την διαχείριση των συναισθημάτων των παιδιών, πριν και κατά τη διάρκεια του χωρισμού.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Παιδί και διαζύγιο: Κατευθυντήριες γραμμές για τη πρόληψη και τη διαχείριση του συναισθηματικού τραύματος
Σκοπός της διδακτικής ενότητας είναι να υποδείξει στους εκπαιδευόμενους τρόπους προφύλαξης των παιδιών από το ψυχικό τραύμα που μπορεί να προκαλέσει το διαζύγιο σε μια οικογένεια. Παρουσιάζονται βασικές κατευθυντήριες γραμμές για μια αποτελεσματική προσέγγιση των παιδιών, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες, όπως την ηλικία των παιδιών, τις συνθήκες του χωρισμού, καθώς και τη φάση στην οποία βρίσκεται η σχέση των δύο πρώην συντρόφων, ενώ παραθέτονται τεχνικές που μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι γονείς προκειμένου στο αρχικό στάδιο να εξηγήσουν την απόφαση του διαζυγίου στα παιδιά και σε μεταγενέστερες φάσεις να διαχειριστούν αποτελεσματικά τα συναισθήματα των παιδιών. Ειδική αναφορά γίνεται, επίσης, στο ρόλο των εκπαιδευτικών όταν έρχονται σε επαφή με παιδιά που βιώνουν την εμπειρία ενός διαζυγίου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Ξεπερνώντας το τραύμα του διαζυγίου
Η συγκεκριμένη ενότητα επικεντρώνεται κυρίως σε προτάσεις και στρατηγικές με στόχο αφενός την ομαλότερη προσαρμογή των μελών μιας οικογένειας στις νέες συνθήκες και ισορροπίες που δημιουργεί ένα διαζύγιο και αφετέρου την αποτελεσματική διαχείριση των συναισθηματικών τραυμάτων που αυτό αφήνει πίσω του. Παρουσιάζονται χρήσιμες πρακτικές αντιμετώπισης ψυχικών θεμάτων μετά το διαζύγιο, καθώς και στρατηγικές προσωπικής εξέλιξης και στήριξης, ώστε οι εκπαιδευόμενοι να είναι σε θέση να προωθήσουν μια θετική προσέγγιση για την διαχείριση του τραύματος ενός χωρισμού.

Επιστροφή

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

E learning ΕΚΠΑ  Πανεπιστήμιο Αθηνών - Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
E-Learning Πανεπιστήμιο Αθηνών E-Learning Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ (Κ.Δ.Β.Μ.- Ε.Κ.Π.Α.)
Π.Ε. Πετράκης

Διεύθυνση: Σταδίου 5, T.K. 10562, Αθήνα

e-mail: elearn-secretariat@elke.uoa.gr Τηλέφωνα: 2103689354 , 2103689381

Copyright 2014
 

ΙΕΣΟΕΛ - e learning ΕΚΠΑ | Προγράμματα στη Λογιστική και Ελεγκτική

E learning Κατευθύνσεις Προγράμματων

Νέα γενιά e learning προγραμμάτων | Εκμάθηση Λογισμικών Προγραμμάτων και Πρακτική Εφαρμογή