Διαδικτυακή Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση  

Βρείτε μας στο Facebook - Ενημερωθείτε για όλα τα νέα e learning προγράμματα Έχετε google plus; Ακολουθήστε μας και Ενημερωθείτε Ακολουθήστε μας στο twitter και Ενημερωθείτε για Θέματα και Ζητήματα σχετικά με:#BusinessManagement , #Πληροφορική και Δίκτυα, Ειδικότητες του Μέλλοντος, #Παιδαγωγικά, #Ψυχολογία , #Τουρισμό , #Υγεία Δείτε όλη τη νέα αρθρογραφία και πληροφορίες για νέα  e learning προγράμματα  στο blogspot  του e learning ΕΚΠΑ Ακολουθήστε μας linkedin


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player

Συνεργασία E learning UOA με Επιχειρήσεις (Partners)

Εκπαιδευτικό Αντικείμενο

Ψυχολογία Προσωπικότητας
Ειδικές εκπτώσεις για Ανέργους (30%), Πολύτεκνους (20%), ΑΜΕΑ (20%), κατόχους Ευρωπαϊκής Κάρτας Νέων (30%), κ.α.

Ψυχολογία Προσωπικότητας

Αίτηση συμμετοχής
Προθεσμία Υποβολής Αιτήσεων: 5/6/2017 – Έναρξη Μαθημάτων: 12/6/2017
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Ψυχολογία Προσωπικότητας» επιδιώκει να παρουσιάσει τις σημαντικότερες θεωρητικές προσεγγίσεις προσωπικότητας και να υπογραμμίσει τη σύνδεση που υπάρχει ανάμεσα στη θεωρία και την έρευνα για την προσωπικότητα. Η ψυχολογία της προσωπικότητας έχει ως στόχο να εντοπίσει και να εκθέσει τις διαφορές αλλά και τις ομοιότητες μεταξύ των ανθρώπων. Για το λόγο αυτό, αναπτύχθηκαν διάφορες προσεγγίσεις που προσπάθησαν να εξετάσουν και να περιγράψουν την προσωπικότητα του ανθρώπου. Οι ερευνητές, έχοντας ως βάση την ανθρώπινη φύση, διατύπωσαν θεωρίες είτε ανταγωνιστικές μεταξύ τους είτε συμπληρωματικές. Ωστόσο, δεν μπορεί να απορρίψει κανείς ή να αποδεχθεί μια θεωρία ως λιγότερο ή περισσότερο ορθή. Συνεπώς, αυτό που ενδιαφέρει το πρόγραμμα «Ψυχολογία Προσωπικότητας» είναι να διαλευκάνει και να καταστήσει σαφείς τις βασικότερες θεωρίες, δεδομένου ότι καθεμία φωτίζει ένα μέρος της σύνθετης ολότητας που συγκροτεί η ανθρώπινη προσωπικότητα.

Τίτλος Προγράμματος
Διάρκεια
(μήνες)
Εκτιμώμενη
Διάρκεια
(ώρες)
Πιστωτικές
Μονάδες
ECVET
Τύπος
Πιστοποιη-
τικού
Μαθήματα
- Συμπλήρωμα
Πιστοποιητικού
-Οδηγός Σπουδών
Αίτηση
Συμμετοχής
Ακαδημαϊκός
Υπεύθυνος
Ψυχολογία Προσωπικότητας 3 60 5 Επιμόρφωσης Μαθήματα

-Συμπλήρωμα
πιστοποιητικού


-Οδηγός
σπουδών
Υποβολή
αίτησης
Αντωνίου Αλέξανδρος-Σταμάτιος




Πως διαμορφώνεται η ύλη του προγράμματος

ΜΑΘΗΜΑ - Ψυχολογία Προσωπικότητας
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 - Η Ψυχοδυναμική θεωρία-Η Ψυχαναλυτική θεωρία του Freud.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να παρουσιάσει την κλινική προσέγγιση της προσωπικότητας, η οποία ερμηνεύει την ανθρώπινη συμπεριφορά ως αποτέλεσμα της αλληλεπίδρασης των κινήτρων και των ενορμήσεων. Δομικά σημεία της θεωρίας είναι τα επίπεδα της συνείδησης-ασυνειδήτου, καθώς και οι έννοιες του «εκείνο», του «εγώ» και του «υπερεγώ». Τέλος, εξετάζονται ο ρόλος των ενστίκτων, οι έννοιες του άγχους και των μηχανισμών της άμυνας.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2 - Η Ψυχοδυναμική θεωρία-Εφαρμογές και Αξιολόγηση της θεωρίας του Freud.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να εξετάσει την προβληματική δοκιμασία, την καθήλωση, την παλινδρόμηση και τη μεταβίβαση, έννοιες που συνδέονται με την ψυχαναλυτική θεωρία. Ακόμη, εκθέτει θεωρίες ψυχαναλυτών, όπως ο Alfred Adler και ο Carl Jung, οι οποίοι διαφοροποιήθηκαν από την αρχική θεωρία του Freud, καθώς και άλλων, οι οποίοι έχοντας ως αφορμή την ψυχανάλυση ανέπτυξαν τη δική τους θεωρία.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 3 - Φαινομενολογική θεωρία-Η Προσωποκεντρική θεωρία του Carl Rogers για την προσωπικότητα.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να παρουσιάσει τη φαινομενολογική θεωρία του Carl Rogers, η οποία ερευνά τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι βιώνουν τον εαυτό τους. Εξετάζει τις έννοιες του «εαυτού», του «ιδανικού εαυτού», της «αυτοσυνέπειας» και της «αυτοπραγμάτωσης» που αποτελεί κεντρικό ανθρώπινο κίνητρο. Τέλος, ερευνά τη σημασία της εκτίμησης, κυρίως εκείνης που εισπράττουν τα παιδιά από τους γονείς.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 4 - Φαινομενολογική θεωρία- Εφαρμογές και Αξιολόγηση της θεωρίας του Carl Rogers.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να αναλύσει το περιεχόμενο της πελατοκεντρικής θεραπείας, σύμφωνα με την οποία ο θεραπευτής κατανοεί τον πελάτη και οφείλει να δείχνει συμφωνία-γνησιότητα, άνευ όρων θετική αναγνώριση και ενσυναίσθηση. Αναφορικά με την έρευνα στο χώρο της ψυχοπαθολογίας, εξετάζει την ασυμφωνία ανάμεσα στον εαυτό και τον ιδανικό εαυτό, ενώ υπογραμμίζει τη σημασία της αυτοπραγμάτωσης και της ολοκλήρωσης του δυναμικού κάθε ατόμου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 5 - Θεωρίες για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας: Allport, Eysenck και Cattell.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να εκθέσει τις θεωρίες για τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητας που διατύπωσαν οι Allport, Eysenck και Cattell. Και οι τρεις αναφέρουν τις γενικές προδιαθέσεις ως αντίδραση στις κεντρικές προδιαθέσεις. Ωστόσο, οι προσεγγίσεις των τριών θεωρητικών διαφέρουν μεταξύ τους κυρίως στη χρήση της παραγοντικής ανάλυσης για την εύρεση των χαρακτηριστικών.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 6 - Το μοντέλο των Πέντε Παραγόντων-Εφαρμογές και Αξιολόγηση της θεωρίας για τα χαρακτηριστικά.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να παρουσιάσει τη θεωρία των Πέντε Παραγόντων της Προσωπικότητας, οι οποίοι παράγοντες είναι ο Νευρωτισμός, η Εσωστρέφεια, η Πνευματική Διαθεσιμότητα, η Καλή Προαίρεση/Συνεργατικότητα και η Ευσυνειδησία. Ακόμη, παρουσιάζει την εφαρμογή της συγκεκριμένης θεωρίας στην επαγγελματική καθοδήγηση, τη διάγνωση της προσωπικότητας και την ψυχολογική θεραπεία, μολονότι η θεωρία έχει βρει επικριτές.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 7 - Θεωρία της Μάθησης.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να αναλύσει τη θεωρία της μάθησης, η οποία δίνει έμφαση στην περιστασιακή συγκεκριμενοποίηση. Εξετάζει θεωρίες των Watson, Pavlov, Skinner, Hull και των Dollard και Miller, φωτίζοντας τις μεταξύ τους διαφορές, αλλά και υπογραμμίζοντας την κοινή αφοσίωση στην έρευνα και την αποδοχή των θεωρητικών εξελίξεων.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 8 - Γνωστική Θεωρία της Προσωπικότητας: Η Θεωρία των προσωπικών νοητικών κατασκευών του George A. Kelly.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να εκθέσει τη θεωρία του George Kelly, η οποία στηρίζεται στον τρόπο με τον οποίο το άτομο ερμηνεύει τα πράγματα. Διαχωρίζει τις νοητικές κατασκευές σε πυρηνικές και δευτερεύουσες, και κάνει αναφορά στη Δοκιμασία Ρεπερτορίου Ρόλων Νοητικών Κατασκευών που χρησιμοποιείται για να τις αξιολογήσει.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 9 - Κοινωνικογνωστική Θεωρία: Bandura και Mischell.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να εκθέσει την κοινωνικογνωστική θεωρία, η οποία εξετάζει τη μάθηση ανεξάρτητα από την ενίσχυση, και τις γνωστικές διεργασίες, με κύριους εκπροσώπους τους Bandura και Mischell. Παρουσιάζει ως δομές της προσωπικότητας τις ικανότητες, τις δεξιότητες, τους στόχους και τον εαυτό μας και εξετάζει βασικές έννοιες της κοινωνικογνωστικής θεωρίας, όπως η «αυτοενίσχυση», η «αυτορρύθμιση», η «αυτοαποτελεσματικότητα», η «μάθηση μέσω παρατήρησης» και η «μίμηση προτύπου».
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 10 - Κοινωνικογνωστική Θεωρία: Εφαρμογές και Αξιολόγηση.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να μελετήσει εφαρμογές της κοινωνικογνωστικής θεωρίας. Συγκεκριμένα, αναφέρεται σε περιπτώσεις δυσλειτουργικής μάθησης, στο ρόλο της μίμησης προτύπου και της κατευθυνόμενης συμμετοχής, ενώ παράλληλα τονίζει τη σημασία της θετικής αντίληψης του ατόμου για την αυτοαποτελεσματικότητά του.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 11 - Η Γνωστική Προσέγγιση της Προσωπικότητας.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να αναλύσει τη γνωστική προσέγγιση της προσωπικότητας και συγκεκριμένα να εξετάσει τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι επεξεργάζονται τις πληροφορίες, αλλά καιτη μέθοδο με την οποία μπορούν να αλλάξουν τις παράλογες πεποιθήσεις και τις δυσλειτουργικές τους θέσεις.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 12 - Ανασκόπηση της θεωρίας, της αξιολόγησης και της έρευνας για την Προσωπικότητα.
Σκοπός της παρούσας διδακτικής ενότητας είναι να κάνει μια σύντομη ανασκόπηση των θεωριών προσωπικότητας, προβαίνοντας σε μια συνοπτική μεταξύ τους σύγκριση. Αναφέρεται, ακόμη, στα κοινά ζητήματα στα οποία κλήθηκαν να απαντήσουν οι θεωρίες, στα αίτια –εσωτερικά και εξωτερικά- της συμπεριφοράς, στην ενότητα και σταθερότητα της συμπεριφοράς, στην έννοια του εαυτού και του ασυνειδήτου. Τέλος, γίνεται λόγος για τις έννοιες δομή, διεργασία, ψυχοπαθολογία και αλλαγή της συμπεριφοράς, που χρησιμοποιούν οι θεωρίες, αλλά και για τον διαφορετικό τρόπο με τον οποίο προσεγγίζεται από κάθε θεωρία το σύνολο της ανθρώπινης προσωπικότητας.

Επιστροφή

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 

E learning ΕΚΠΑ  Πανεπιστήμιο Αθηνών - Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Κατάρτισης
E-Learning Πανεπιστήμιο Αθηνών E-Learning Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κέντρο Συνεχιζόμενης Εκπαίδευσης και Δια Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ (Κ.Δ.Β.Μ.- Ε.Κ.Π.Α.)
Π.Ε. Πετράκης

Διεύθυνση: Σταδίου 5, T.K. 10562, Αθήνα

e-mail: elearn-secretariat@elke.uoa.gr Τηλέφωνα: 2103689354 , 2103689381

Copyright 2014
 

ΙΕΣΟΕΛ - e learning ΕΚΠΑ | Προγράμματα στη Λογιστική και Ελεγκτική

E learning Κατευθύνσεις Προγράμματων

Νέα γενιά e learning προγραμμάτων | Εκμάθηση Λογισμικών Προγραμμάτων και Πρακτική Εφαρμογή